Thailand - Pattaya Algemeen

Nielsdam

Toogplakker
24 jul 2020
45
20
Ik zou zeggen, lees alle draadjes die over Thailand gaan eens door. Dan krijg je vanzelf antwoord op je vragen, want die zijn al vaak gesteld én beantwoord.
Al gedaan maar wellicht is het de laatste jaar minder geworden. Veel berichten zijn van 2 of meerdere jaren geleden

Sklaas

Toogplakker
25 mrt 2017
210
320
Nu in pattaya
Zin in biertje dan stuur bericht
Hoe is/was het in Pattaya?

Als ik de YouTube " Soi 6 walk through" filmpjes van de laatste weken bekijk, dan zie ik een beetje terneergeslagen sfeer, met lege bars, lamlendig kijkende dames en erg veel Indiase toeristen die daar een beetje staan te koekeloeren (maar zelf niet even een drankje nemen en een gesprekje aanknopen).

Zelfs als onervaren Pattaya ganger (slechts twee keer geweest, laatste keer was nog maar 6 maanden geleden) heb ik het met de dames te doen. Omdat deze "nieuwe toeristen" amper gezellige gesprekjes, laat staan klandizie, opleveren.

Nu weet ik wel dat het de afgelopen maanden het laagseizoen was, en dat het hoogseizoen er aan komt. Maar toch hoor (en zie) je dat de toeristen en daardoor ook de sfeer aan het veranderen is. De hogere prijzen (voor zowel drankjes maar vooral ook de dames) zorgen ervoor dat veel van de traditionele, Engels sprekende klanten wegblijven.

Daarvoor in de plaats zijn andere soort klanten teruggekomen. Die de taal niet (amper) spreken, en niet gewend zijn aan de bar scene, Soi 6 gebruiken als gratis open lucht sex museum en hun geld verder uitgeven in "Indians only" disco-pakhuizen op Walking street en (desperate) dames op de beach road...

Heb je iets gemerkt van dit soort ontwikkelingen, of heb je voornamelijk genoten van je TF avonturen? 😉

Dilemma

Toogplakker
24 jul 2018
214
140
Deze discussie heb je ieder jaar al zolang ik van het bestaan van Thailand af weet. Lees terug door welke fora je ook bezoekt en je zal precies dezelfde doemgedachten lezen die jij hier nu neerpent en nog steeds is het business as usual en zal dat ook nog lang zo blijven.

Het enige verschil is dat jij nu makkelijker YouTube filmpjes kan opzoeken die je precies vertellen wat je zelf wil horen: "oh Indiers zijn goedkoop, oh Koreanen verpesten de prijzen, oh Russen zijn oplichters, oh Afrikanen proberen je wat te verkopen! Alleen jij, de westerse dikke kale gepensioneerde weldoener van 70 jaar en 170 kilo begrijpt de cultuur! De Thai houdt echt van jou als enige waardevolle toerist die voor een knaak de 18 jarige meiden komt volspuiten!"

Ga over een maand of 2 zelf maar kijken in plaats van je te laten leiden door grifters die het van je views moeten hebben en je precies vertellen wat je wil horen.

Sklaas

Toogplakker
25 mrt 2017
210
320
Daarom vroeg ik ook aan tallrider of hij iets had gemerkt... Wanneer ben jij voor het laatst geweest? Zaken kunnen soms erg snel veranderen (zoals die massale Indians only "disco-pakhuizen" in de Walking Street, die had je vroeger niet).

Anyway: ik hoop dat je gelijk hebt (behalve dan dat ik een dikke kalende Westerse 70 jarige zou moeten zijn... ;-p)

Dilemma

Toogplakker
24 jul 2018
214
140
Haha, nee dat zal je niet zijn. Maar dat is de doelgroep een beetje van die YouTubers. Die Cheap Charlie expats die zichzelf uitgefaseerd zien worden.
Ik ben zelf inderdaad al een seizoen niet geweest, maar zal het binnenkort weer ondervinden. Die discos zoals Jannaat kwam ik gewoon binnen overigens, dus van Indian-only heb ik niet eerder gehoord. En in tegenstelling tot de Koreaanse doelgroep tenten in andere landen wordt je ook niet weggekeken in mijn ervaring.

Sklaas

Toogplakker
25 mrt 2017
210
320
De opmars van de Indians only tenten schijnt vooral in het laatste jaar te zijn gebeurd. Sommige grote zaken zijn overgenomen, verbouwd en vervolgens voornamelijk gericht op publiek uit India. Sommige Westerse toeristen kwamen er met moeite in (soms door te zeggen dat ze uit India kwamen), maar werden behoorlijk weggekeken, superdruk met hossende, duwende en soms agressieve Indiërs, met een vreemd gebruik als het strooien met nepgeld, veel te bombastische te luide en daardoor vervormde muziek, voornamelijk heren en amper dames, en overprijzde drankjes en leegloop na 2-3AM. Het (de omslag) schijnt erg snel te zijn gegaan en nog gaande.

Maar goed, ik ga heel misschien over een paar maanden een kijkje nemen als het in mijn reisplannen past. Mijn TF "relatie" heeft een beetje zorgwekkende tekst op haar Line account profiel gezet: profielfoto is weg (zwart) en alleen nog maar een tekst "always begin everything with the end in mind" met een grijze duif en een grijze hart, alsof het een rouwadvertentie betreft. Sinds ze om hulp vroeg (en ik die min of meer weigerde: alleen cash IRL), hebben we elkaar niet meer gesproken. Dus tsja... ook al vind ik het sneu voor haar als ze nu daadwerkelijk geen oplossing meer ziet, maar ik heb ook geen zin om in een depri-stuatie of nog erger terecht te komen. Ik wil mijn reisplannen eigenlijk alleen voor haar aanpassen (met een detour tussen mijn andere gebruikelijke bestemmingen) als ik haar juist in een betere mood aan ga treffen. Dat lijkt nu niet te gaan gebeuren...

Als ik ga, dan ga ik liever een ander TF contact scoren met de tips die ik hier heb gelezen (waarvoor dank). Ik moet dan nog wel met hun Line QR code aan de slag kunnen gaan ;-)

Edit: oh wacht, ik mix nu mijn berichten die bestemd zijn voor het TF draadje met dit Pattaya draadje... voor mij lopen die door elkaar heen, omdat ik TF en Pattaya met elkaar combineer en vooralsnog als 2-eenheid zie. Excuses daarvoor ;-)

underkoffer

Ervaringsdeskundige
22 apr 2015
490
54
Zo we zijn weer terug van een heerlijke vakantie in Thailand (Pattaya)
Helaas is nzc mij niet gelukt aldaar.
Ik heb er een beetje mixed feelings over, was leuk, maar had het wel anders verwacht.
Heb 3 bezoekjes gehad in mijn hotel kamer alle waren voor ST.
Nu ST is echt ST, als je klaar was gekomen, dan was het ook afgelopen,
en de dames of ladyboy's weten hoe ze je snel klaar krijgen.
Mijn langste ST was 20 minuten bezig zijn (op frissen ervoor en erna niet mee gerekend).
En de prijs voor deze ST was zo'n 1500 baht.
De bar dames, ladyboy's op Soi 6, Soi 13/1, Soi 13/2 en Soi Buakhao
waren niet aan mij besteed, en ik begrijp dat de kosten dan nog hoger worden (prijs dame, drankjes, barfine)
Waar ik wel voldaan vandaan kwam was de body massages (Sabai Dee), die ik dus een paar keer heb gedaan.
daar waren de prijzen gemiddeld tussen de 4000 of 5000 Baht.
Maar dan was je ook echt zo'n 90 minuten met de dame bezig.
Ik heb het nu weleens meegemaakt, komt er een vervolg, dat weet ik nog niet.
Maar spijt heb ik zeker niet, was een reuze ervaring voor mij

Hansvh

Ervaringsdeskundige
8 jan 2022
380
343
1500B voor 20 minuten,.... dat haal je in Nederland bij een ramen buurt niet hoor!!
40Euro voor 20 minuten

Sklaas

Toogplakker
25 mrt 2017
210
320
Oei... misschien volgende keer een duur afspreken, i.p.v. alleen ST of 1 shot. Dus van zo laat tot zo laat. Dan weten beide partijen waar die/je aan toe zijn/bent. Misschien dat ze dan alsnog ook eerder wegggaan, maar het kan ook zijn dat ze zich houden aan de tijd (en de tijd verdoen met hun mobieltje als je klaar bent). De twee "zussen" de ik de laatste keer had en via TF had gescoord, waren 2000 elk en de afgesproken tijd was 21-24 uur. Daar hielden ze zich redelijk aan, al ging er natuurlijk wel tijd vanaf door het gedoe met het kopen van bier, geklets, etc. etc.

4000-5000 voor Soapie is redelijk aan de hogere kant. Ik was ca 4300 kwijt, maar daar zat ook 900 bij aan drankjes en fooi aan de dame. De prijs voor de massage en tip aan de manager was 3400 (volgens mij was dat 300 tip voor manager en dus 3100 voor dame). Maar dat was weer ruim een/anderhalf jaar geleden, dus misschien zijn de prijzen inmiddels wel nog verder gestegen...

Anyway... als je langste ST 20minuten was, dan betekent het wel dat je telkens op springen stond en dus in ieder geval met scherp hebt kunnen schieten. Dat kan niet iedereen zeggen (zie mijn verhaal in TF draadje)... Nu ik daar over nadenk... misschien is het in jouw geval minder handig om zo op springen te staan, en heb je iets aan de "tip" uit de comedy "There's Something About Mary" met Ben Stiller en Cameron Diaz...

Moggie

Ervaringsdeskundige
30 jul 2015
617
769
@underkoffer Wel opmerkelijk eigenlijk dat je de beste ervaringen had bij de body massages van Sabai Dee. Daar wordt voor zover mij bekend namelijk altijd alles met condoom gedaan, dus ook pijpen. Of kreeg je daar PZC?

underkoffer

Ervaringsdeskundige
22 apr 2015
490
54
@underkoffer Wel opmerkelijk eigenlijk dat je de beste ervaringen had bij de body massages van Sabai Dee. Daar wordt voor zover mij bekend namelijk altijd alles met condoom gedaan, dus ook pijpen. Of kreeg je daar PZC?
Klopt, alles was met condoom

Anal.ist

Ervaringsdeskundige
21 mrt 2018
425
185
Ik citeer de Amsterdamse volksheld en Luitenant ter zee 3de klasse J.C.J. van Speijk: "Dan liever de lucht in".

Moggie

Ervaringsdeskundige
30 jul 2015
617
769
Geen happy end voor Van Speijk :giggle:.
Overigens staat links van het reuzenrad, maar niet zichtbaar op de foto, een gloednieuw hotel. Ziet er mooi uit en heeft een Chinees aandoende naam, die ik even kwijt ben.

Anal.ist

Ervaringsdeskundige
21 mrt 2018
425
185
Dat inderdaad niet, maar ik betwijfel dat hij als maagd de kist in is gegaan.

Moggie

Ervaringsdeskundige
30 jul 2015
617
769
Het is nu bijna 11 uur 's morgens en het is nog maar 23 graden. En door een redelijk straf windje, is de gevoelstemperatuur zelfs nog een graad lager. Gisteren is de temperatuur de hele dag niet boven de 24 uitgekomen 😐.
Dat heb ik nog niet vaak meegemaakt hier.

Anal.ist

Ervaringsdeskundige
21 mrt 2018
425
185
Het is nu bijna 11 uur 's morgens en het is nog maar 23 graden. En door een redelijk straf windje, is de gevoelstemperatuur zelfs nog een graad lager. Gisteren is de temperatuur de hele dag niet boven de 24 uitgekomen 😐.
Dat heb ik nog niet vaak meegemaakt hier.
Moet je in het noorden de bergen in, sochtends vroeg 15⁰c(soms nog lager), lopen de Thai in dikke jassen - alsof ze boven de poolcirkel lopen, ik in een dun sweatertje 🤣

Moggie

Ervaringsdeskundige
30 jul 2015
617
769
Klopt, de bergen is andere koek. Ik ben nog maar één keer in het noorden geweest, in Chiang Mai, maar ik ben toen niet de stad uit geweest.

Even heel wat anders: als je een goed ontbijtbuffet zoekt, in een mooie ambiance, en met o.a. vers gebakken brood en beleg zoals kaas en vleeswaren, ga dan naar Casa Pascal, in een zijstraatje van Second Road, schuin tegenover het Avani hotel. Het buffet is van 8:00 tot 14:00, dus je kan er ook lunchen of brunchen. Ook leuk om te doen met je longtime vriendinnetje, indien van toepassing.
Kosten: 385 baht p.p. Maar je kan een bonuskaart krijgen, die twee jaar geldig is, en dan krijg je na zeven bezoeken een flinke korting op het achtste bezoek.

https://www.restaurant-in-pattaya.com
https://www.restaurant-in-pattaya.com/bonus-points-card

En je kan er ook dineren, trouwens.

Terug
Naar boven